Termenii și condiții generale

 

1. Dispoziții generale


Acești termeni și condiții comerciale și de reclamații reglementează drepturile și obligațiile părților contractante rezultate din contractul de cumpărare încheiat între vânzător, care este TopRobot s.r.o., Okružná 577/4, 900 42 Dunajská Lužná, Nr. înreg. reg. com. : 48 310 778, înregistrată în registrul comerțului al Judecătoriei Bratislava I, secția: Sro, sub nr. 106587/B (denumit în continuare „vânzătorul”) și cumpărătorul, al cărui obiectiv este achiziționarea și vânzarea bunurilor pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului, site-ul electronic găzduit la adresa web - www.toprobot.ro (denumit în continuare „site-ul de comerț electronic”)

 

Date de contact ale vânzătorului:
TopRobot sro ., Okružná 577/4, 900 42 Dunajská Lužná, Nr. înreg. reg. com. : 48 310 778, înregistrată în registrul comerțului al Judecătoriei Bratislava I, secția: Sro , sub nr. 106587/B
CUI:2120136040

Cod Tva:SK 2120136040
Adresa sediului: Nová Rožňavská 134/A , 831 04 Bratislava
Nr. de telefon: +421 9 11 11 46 88
E-mail: shop@toprobot.sk _

Pagină web:www.toprobot.ro

 

Autoritatea de supraveghere:
Inspecția Slovacă a Comerțului (SOI)
Bajkalska 21/A, P. O. BOX nr. 5, 820 07 Bratislava
Nr. de telefon: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, e-mail: ba@soi.sk 
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1. Acești termeni și condiții comerciale și de reclamații din ziua încheierii contractului de cumpărare fac parte integrantă din contractul de cumpărare. În cazul în care vânzătorul și cumpărătorul încheie un contract de vânzare scris în care convin asupra unor condiții care se abate de la acești termeni și condiții comerciale și de reclamații, din prevederile contractului de vânzare vor avea prioritate față de acești termeni și condiții comerciale și de reclamații. Condițiile astfel agreate nu trebuie să intre în conflict cu alte reglementări legale (scurtarea termenului de returnare a bunurilor, perioada de garanție etc.)

1.2. Contractul suplimentar în sensul prezentelor termeni și condiții comerciale și de reclamație, este înțeles ca un contract în baza căruia cumpărătorul achiziționează bunurile sau i se furnizează un serviciu legat de obiectul contractului de cumpărare, dacă bunurile sunt livrate sau serviciul este furnizat de vânzător sau de un terț în baza acordului acestora.

1.3. Bunurile sunt toate produsele listate pe site-ul magazinului electronic al vânzătorului. (denumite în continuare „Bunuri”)
 

1.4.  Serviciul înseamnă toate produsele listate pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului. (denumite în continuare „Servicii”)

1.5.  Prețul de achiziție afișat pentru produse și servicii pe site-ul de comerț electronic operat de către vânzător este final, dar nu include prețul pentru transportul bunurilor sau al altor servicii opționale. Toate promoțiile sunt valabile în limita stocului disponibil, cu excepția cazului în care se specifică altfel pentru un anumit produs.

1.6.  Vânzătorul își rezervă dreptul de a ajusta în orice moment prețul produselor sau a serviciilor furnizate pe site-ul de comerț electronic operat de către vânzător. Modificarea prețului produselor sau serviciilor nu se aplică contractelor de cumpărare încheiate înainte de modificarea prețului, indiferent de faptul că bunurile nu au fost încă livrate.

1.7.  În cazul în care vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile prevăzute în legislația aplicabilă a Republicii Slovace sau a Comunităților Europene sau în acești termeni și condiții, cumpărătorul își poate exercita dreptul împotriva vânzătorului prin instanța competentă.

 

 

  1. Modalitatea de încheiere a contractului de cumpărare

 

2.1 La comandarea de Bunuri - Cumpărătorul de pe site-ul de comerț electronic parcurge subcategorii individuale de produse. După selectarea unei subcategorii, site-ul de comerț electronic îi va arăta produsele care sunt publicate în subcategoria respectivă. Dacă cumpărătorul alege produsul de care este interesat, face clic pe butonul „ADĂUGAȚI ÎN COȘ”. După ce face clic pe butonul dat, cumpărătorul va vedea „Coșul de cumpărături”, unde cumpărătorul poate vedea produsele care se află în coșul de cumpărături. Aici vă puteți modifica comanda prin adăugarea de bucăți, sau eliminând produse nedorite. Cumpărătorul poate alege dintre „Continuați cumpărăturile”, „Coș” sau „Comandă”. Făcând clic pe opțiunea Comandă, cumpărătorul va fi redirecționat către Formularul de Comandă, unde va completa Date Personale, Metoda de Livrare, Modalități de Plată, eventual un comentariu, și va avea din nou posibilitatea de a verifica conținutul Coșului de Cumpărături. În formularul de comandă, cumpărătorul poate bifa căsuța pe care a citit-o și este de acord cu Termenii și Condițiile Generale. Apoi se poate întoarce pe site-ul de comerț electronic sau își poate confirma comanda. După confirmarea comenzii, cumpărătorul va primi o notificare cum că Comanda a fost procesată cu succes și poate revizui datele pe care le-a introdus încă o dată. Puteți să imprimați comanda sau să continuați. Prin trimiterea Formularului de Comandă completat, cumpărătorul transmite o propunere de încheiere a unui contract de cumpărare, al cărui obiect este transferul drepturilor de proprietate asupra bunurilor alese de cumpărător pentru prețul de achiziție și în condițiile specificate în această comandă (denumită în continuare „comandă”).
La comanda de Servicii - Serviciul este în principal Service de roboți, Consiliere, Prezentarea robotului, Întreținere iarna a roboților de tuns iarba, Instalarea roboților de tuns iarbă si alte servicii. Cumpărătorul își poate exprima interesul pentru acest serviciu completând un chestionar către care va fi redirecționat după ce face clic pe câmpul, care îl va redirecționa automat către formularul de Contact, unde își va introduce numele, adresa de e-mail și solicitarea sa.

2.2 În cazul în care cumpărătorul plătește:

- sub formă de plată cash la ridicarea personală, în momentul achitării sumei totale al comenzii către vânzător în numerar se consideră plata integrală a prețului de achiziție,

- sub forma unui card de plată la ridicarea personală, în momentul achitării sumei totale al comenzii către vânzător se consideră plata integrală a prețului de achiziție,

- cu ramburs la livrare în locul de livrare a bunurilor, plata integrală a prețului de achiziție este considerată în momentul achitării sumei totale al comenzii către compania autorizată sau Poșta Română în numerar sau la plata cu cardul în momentul creditării fondurilor în contul companiei autorizate/Poșta Română, care este autorizată să livreze bunurile,

- sub forma plății online cu cardul de plată, în momentul achitării sumei în contul vânzătorului se consideră plata integrală a prețului de achiziție,

- sub forma unui transfer bancar, în momentul achitării sumei în contul vânzătorului se consideră plata integrală a prețului de achiziție.

 

 

2.3  Ulterior, după trimiterea comenzii, cumpărătorul va primi o notificare automată cum că comanda a fost livrată în format electronic al vânzătorului (denumită în continuare „confirmarea livrării comenzii”) la adresa sa de e-mail. Dacă este necesar, toate celelalte informații despre comanda sa pot fi trimise la adresa de e-mail a cumpărătorului.

 

2.4 Confirmarea după livrarea comenzii conține informații vânzătorului cum că comanda a fost livrată.

 

2.5 Înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul a informat cumpărătorul într-un mod clar, inteligibil și inconfundabil despre informațiile precontractuale referitoare la reclamații, plată, transport și alte condiții prin:

a) informat cu privire la principalele caracteristici ale bunurilor și serviciilor, în măsura în care este adecvată mijloacelor de comunicare utilizate și bunurilor sau serviciilor de pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinului electronic al vânzătorului,

 

b) informat cu privire la numele comercial și adresa vânzătorului în subpagina corespunzătoare a comerțului electronic al vânzătorului și la articolul 1 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

c) despre numărul de telefon al vânzătorului și alte date care sunt importante pentru contactul cumpărătorului cu vânzătorul, în special adresa sa de e-mail, dacă acesta le-a informat pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului și la articolul 1 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

d) adresa vânzătorului, unde cumpărătorul poate face o reclamație pentru bunurile sau servicile, poate depune o reclamație sau altă inițiativă, a fost informat la articolul 1 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

e) asupra prețului total al bunurilor, inclusiv a tuturor celorlalte taxe, sau dacă, din cauza naturii bunurilor sau serviciilor, prețul nu poate fi determinat în mod rezonabil în avans, modul în care este calculat, precum și costurile de transport, livrarea, poșta și alte costuri și taxe, sau, în cazul în care aceste costuri și taxe nu pot fi stabilite în prealabil cu privire la faptul că cumpărătorul va fi obligat să le plătească informat pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinului electronic al vânzătorului,

 

f) despre condițiile de plată, condițiile de livrare, perioada în care vânzătorul se obligă să livreze bunurile sau să presteze serviciul, despre informațiile privind procedurile de aplicare și procesare a reclamațiilor și sugestiilor, cumpărătorul este informat în articolele relevante ale acestor condiții comerciale și de reclamație, care se află în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

g) privind informațiile despre dreptul cumpărătorului de a se retrage din contractul de cumpărare, despre condițiile, perioada și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract, informat în articolul 9 dintre aceste condiții comerciale și reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

h) despre furnizarea unui formular de retragere din contractul de cumpărare informat în articolul 9 și în anexa la aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului; în același timp, vânzătorul a furnizat formularul de retragere din contractul de cumpărare în anexa la acești termeni și condiții, care se află în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului.

 

i) despre informația că dacă cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, acesta va suporta costurile asociate returnării bunurilor către vânzător conform articolului § 10 alineatul 3 din Legea nr. 102/2014 Coll . privind protecția consumatorilor la vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în baza unui contract încheiat la distanță sau a unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului și privind modificarea anumitor legi (denumită în continuare „Legea privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță” ), iar în cazul în care se retrage din contractul de cumpărare costurile de returnare a bunurilor sau serviciilor, care, datorită naturii lor, nu pot fi returnate prin poștă, astfel cum se raportează în articolul 9 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află în subpagina relevantă magazinul electronic al vânzătorului,

 

j) privind obligația cumpărătorului de a plăti vânzătorului prețul pentru prestația efectiv prestată conform articolului § 10 alineatul 5 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de servicii după ce a dat vânzătorului acordul expres conform articolului § 4 alineatul 6 din Legea privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță informat la articolul 10 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

k) despre împrejurările în care cumpărătorul pierde dreptul de a se retrage din contractul informat în articolul 9 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

l) pe instrucțiuni privind răspunderea vânzătorului pentru defectele bunurilor conform textului din § 622 și 623 din Codul civil informate în articolul 8 dintre aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

m) despre existența unor coduri de conduită relevante, pe care vânzătorul s-a angajat să le respecte și despre modul în care cumpărătorul se poate familiariza cu acestea sau poate obține textul lor pe pagina de catalog corespunzătoare magazinului electronic al vânzătorului,

 

n) despre obligația cumpărătorului de a plăti în avans sau de a oferi altă garanție financiară la cererea vânzătorului și despre condițiile care se aplică prestării acesteia, dacă contractul de cumpărare are ca rezultat o astfel de obligație pentru cumpărător, acesta a informat pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinul electronic al vânzătorului și în acești termeni și condiții de afaceri și reclamații, care sunt plasate în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului. Vânzătorul poate solicita o plată în avans de la cumpărător și asta în cazul unei achiziții de peste 200 EUR cu TVA, a cel puțin în valoare de 60% din din prețul total al comenzii și nu mai târziu de 72 de ore de la confirmarea acestuia. Avansul se plătește în contul vânzătorului,

 

o) despre posibilitatea și condițiile soluționării pe cale amiabilă a reclamației prin sistem de soluționare alternativă a reclamației, în cazul în care vânzătorul s-a angajat să utilizeze acest sistem, informat pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinului electronic al vânzătorului și în aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

p) despre acțiunile necesare încheierii unui contract de cumpărare prin descrierea acestor acțiuni necesare în aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

q) despre faptul că contractul de cumpărare va fi salvat în format electronic la vânzător și este disponibil pentru cumpărător după ce acesta îl solicită în scris, informat pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinului electronic al vânzătorului și în aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului,

 

r)  despre faptul că limba oferită pentru încheierea contractului este română pe pagina de catalog corespunzătoare a magazinului electronic al vânzătorului și în aceste condiții comerciale și de reclamații, care se află în subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului.

 

2.6 În cazul în care vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de informare privind plata taxelor suplimentare sau a altor costuri conform punctului 2. 5 . subpunctul e) aceste condiții comerciale și  de reclamații sau despre costurile de returnare a bunurilor conform punctului 2. 5 . subpunctul i) din aceste condiții comerciale și de reclamații, cumpărătorul nu este obligat să plătească aceste costuri sau taxe suplimentare.

 

 

  1. Drepturile și obligațiile vânzătorului

 

3.1 Vânzătorul este obligat să:

 

a) pe baza comenzii confirmate prin acceptare, livrează cumpărătorului serviciul sau bunurile în cantitatea, calitatea și timpul convenite și le împachetează sau le echipează pentru transport într-un mod necesar pentru rezistența și protecția lor, este obligatorie pregătirea bunurilor pentru ridicarea personală la sucursala vânzătorului, care este Predajňa TopRobot, Nová Rožňavská 134/A, 831 04 Bratislava. Preluarea personală va fi posibilă cu acordul dintre Vânzător și Cumpărător.

 

b) pentru a se asigura că bunurile sau serviciile livrate respectă reglementările legale în vigoare din Republica Slovacă,

 

c) imediat după încheierea contractului de cumpărare, dar cel mai târziu odată cu livrarea bunurilor sau a serviciului confirmarea încheierii contractului de cumpărare către cumpărător pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail. Confirmarea trebuie să conțină toate informațiile menționate la punctul 2.6. inclusiv formularul de retragere din contractul de cumpărare.

 

d) predă cumpărătorului cel târziu împreună cu bunurile în formă scrisă sau electronică, toate documentele necesare pentru preluarea și utilizarea bunurilor și alte documente prevăzute de reglementările legale în vigoare din Republica Slovacă.

 

3.2 Vânzătorul are dreptul la plata în timp util a prețului de cumpărare de la cumpărător pentru bunurile livrate sau pentru serviciul prestat.

 

3.3 Dacă, din cauza stocurilor epuizate sau a indisponibilității bunurilor, vânzătorul nu poate livra bunurile cumpărătorului în perioada de timp convenită în contractul de cumpărare sau determinată de aceste condiții comerciale și de reclamație sau pentru prețul de cumpărare convenit, vânzătorul este obligat să ofere cumpărătorului o prestație substitutivă sau posibilitatea cumpărătorului de a se retrage din contractul de cumpărare (anularea comenzii). Cumpărătorul se poate retrage din contractul de cumpărare sau poate anula comanda prin trimiterea unui e-mail. În cazul în care cumpărătorul a plătit deja prețul de achiziție sau o parte din acesta, vânzătorul va returna prețul de achiziție deja plătit sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la data primirii e-mailului despre retragerea din contractul de cumpărare sau anularea comenzii către cumpărător în contul desemnat de acesta, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. În cazul în care cumpărătorul nu acceptă prestația substitutivă oferită de vânzător într-o perioadă rezonabilă de timp sau nu se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare și în cazul în care cumpărătorul a efectuat deja plata, prețul de cumpărare sau o parte din acesta, vânzătorul este obligat să returneze prețul de cumpărare deja plătit sau o parte din acesta în termen de 14 zile de la data livrării retragerilor din contractul de cumpărare către cumpărător. Vânzătorul poate anula comanda chiar dacă cumpărătorul a furnizat date personale false sau înșelătoare la comandă.

 

3.4  Cumpărătorul poate anula comanda fără a indica un motiv dacă vânzătorul nu îndeplinește condițiile convenite de livrare a bunurilor. Comanda trebuie anulată exclusiv prin e-mail la adresa de e-mail shop@toprobot.ro.

 

 

 

  1. Drepturile și obligațiile cumpărătorului

 

4.1. Vânzătorul are dreptul la plata în timp util a prețului de cumpărare de la cumpărător pentru bunurile livrate sau serviciul prestat. Cumpărătorul a fost informat de către vânzător că o parte a comenzii este obligat de a o plăti.

 

4.2.  Cumpărătorul are obligația de a:

a) prelua bunurile comandate și livrate, sau a le ridica personal de la adresa sediului vânzătorului de comun acord. Metoda de preluare sau predare a bunurilor depinde de acordul dintre cumpărător și vânzător, sau de preluare a serviciului comandat conform instrucțiunilor vânzătorului,

b)  plătească vânzătorului prețul de cumpărare convenit în termenul stabilit, dar nu mai târziu de la livrarea bunurilor sau a serviciului,

c) să confirme primirea bunurilor în bonul de livrare cu semnătura proprie sau semnătura unei persoane autorizate de acesta.

4.3.  Cumpărătorul are dreptul de a livra serviciul sau bunurile în cantitatea, calitatea, data și locul convenite de părțile contractante, precum și dreptul de a pregăti bunurile la sucursala vânzătorului pentru ridicarea personală de către cumpărător.

 

 

  1. Condiții de livrare și plată

 

5.1.  Disponibilitatea obișnuită a serviciului sau produsului și livrarea acestuia sunt indicate pentru fiecare produs sau serviciu pe site-ul magazinului electronic. De obicei, bunurile sunt livrate în termen de 48 de ore de la plasarea comanzii dacă bunurile comandate sunt în stoc, dacă nu sunt în stoc, bunurile sunt de obicei livrate în 14 zile de la comanda bunurilor.

 

5.2.  Ridicarea personală a bunurilor este posibilă la adresa magazinului - Predajňa TopRobot, Nová Rožňavská 134/A, 831 04 Bratislava.

 

5.3.  Taxa de transport este publicată pentru fiecare Produs pe site-ul vânzătorului.

 

5.4.  Dacă vânzătorul și cumpărătorul nu au convenit altfel în contractul de cumpărare, vânzătorul este obligat să livreze bunurile sau să presteze serviciul cumpărătorului fără întârziere, în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii contractului de cumpărare, în cazul în care prestarea serviciului este convenită pe o perioadă mai lungă, această prevedere nu se aplică în acest caz și acest lucru se datorează faptului că cumpărătorul cunoștea deja termenul exact al prestării serviciului la achiziționarea serviciului. În cazul în care vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de a livra bunurile în termenul stabilit, cumpărătorul îl va invita să livreze bunurile în termenul rezonabil suplimentar oferit de acesta. În cazul în care vânzătorul nu livrează bunurile sau serviciul nici în această perioadă rezonabilă suplimentară, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract.

 

5.5.  Vânzătorul livrează bunurile prin curier DPD și poșta română. Prețul pentru livrarea bunurilor prin curier se stabilește în funcție de lista de prețuri valabilă a firmei de curierat. Prețul pentru livrarea bunurilor de către Poșta Română este determinat în conformitate cu lista de prețuri valabilă a Poștei Române. Prețul de livrare este indicat pentru fiecare metodă de livrare.

 

5.6.  Vânzătorul are dreptul de a invita cumpărătorul să preia bunurile chiar înainte de expirarea termenului de livrare a bunurilor convenit în contractul de cumpărare.

 

5.7.  Este posibil ca afișarea culorilor a bunurilor pe monitor să nu corespundă exact cu nuanțele reale de culori, cum le va percepe cumpărătorul în realitate. Afișarea nuanțelor de culoare depinde, printre altele, de calitatea monitorului de afișare sau al dispozitiv de afișare folosit.

 

5.8.  Cumpărătorul este obligat să preia bunurile din locul avizat de catre vânzătorul sau reprezentantul acestuia, și cumpărătorul convenit în contractul de cumpărare sau în alt mod în timpul anterior livrării bunurilor (denumit în continuare ca „Locul”). Cumpărătorul este obligat să preia bunurile în intervalul de timp care este convenit de către vânzătorul sau reprezentantul acestuia, autorizat să livreze bunurile în contractul de cumpărare sau în alt mod în timpul anterior de livrarea bunurilor (denumit în continuare „Interval de timp”).

 

5.9.  În cazul în care vânzătorul livrează bunurile cumpărătorului la Locul și în Termen, cumpărătorul este obligat să preia personal bunurile sau să se asigure că bunurile sunt preluate de o persoană pe care o autorizează în cazul acestuia, absența preluării bunurilor și a semnării unui protocol privind plata prețului de cumpărare și livrarea și predarea bunurilor. Bunurile se consideră livrate și acceptate în momentul livrării bunurilor către cumpărător. Livrarea bunurilor către cumpărător înseamnă livrarea bunurilor la locație, acceptarea acestora de către cumpărător sau de către o persoană autorizată de către cumpărător și semnarea protocolului de plată a prețului de cumpărare și livrarea și predarea bunurilor de către cumpărătorul sau o persoană autorizată de către cumpărător.

 

5.10.   Dacă este necesară repetarea livrării bunurilor din cauza absenței cumpărătorului la Locul și în Intervalul Orar, sau în cazul în care cumpărătorul, fără retragerea prealabilă în scris din contractul de cumpărare, nu preia bunurile în termen de 7 zile de la expirarea inuțială a Intervalului de timp, vânzătorul are dreptul să pretindă despăgubiri pentru prejudiciul suferit în cuantumul costurilor reale ale unei încercări de a livra fără succes bunurile la locație.

 

5.11.    Cumpărătorul are dreptul de a verifica coletul, adică bunurile, precum și ambalajul acestora imediat după livrare. În cazul existenței unui defect al bunurilor sau în cazul în care coletul nu este complet (un număr mai mic de bunuri, sau lipsesc bunurile comandate, reprezentantul vânzătorului este obligat să permită cumpărătorului să înregistreze amploarea și natura defectului bunurilor, a cărui corectitudine va fi confirmată de reprezentantul vânzătorului a evidenței livrate vânzătorului, cumpărătorul poate apoi refuza să preia bunurile livrate cu un defect sau să confirme livrarea bunuri cu un defect și apoi, în conformitate cu articolul 8 din acești termeni și condiții comerciale și de reclamații, solicitați o reclamație cu privire la defectele bunurilor la vânzător sau la o persoană desemnată. În cazul în care cumpărătorul refuză să preia bunurile livrate cu defecte, toate costurile suportate în mod rezonabil pentru returnarea bunurilor către vânzător sunt suportate de vânzător.

 

5.12.   Cumpărătorul are dreptul în cazul nelivrării bunurilor de către vânzător în termenul specificat la punctul 5.2. a acestor termeni și condiții să se retragă din contractul de cumpărare și vânzătorul este obligat să restituie cumpărătorului partea deja plătită din prețul de cumpărare în termen de 14 zile de la livrarea retragerii din contractul de cumpărare prin transfer în contul bancar al cumpărătorului specificat de cumpărător.

 

5.13.  Plățile online cu cardul sunt efectuate prin sistemul Barion. Informațiile cardului de credit nu vor ajunge la comerciant. Furnizorul de servicii Barion Payment Zrt este o instituție aflată sub supravegherea Băncii Naționale a Ungariei și numărul său de licență este H-EN-I-1064/2013.

 

 

6. Prețul de achiziție

6.1.  Prețul de achiziție pentru bunurile sau serviciile convenite în contractul de vânzare între vânzător și cumpărător este menționat în acceptarea comenzii (denumit în continuare „prețul de achiziție”). În cazul în care prețul de achiziție indicat în confirmarea de livrare a comenzii este mai mare decât prețul pentru bunurile identice enumerate în oferta magazinului electronic la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător, vânzătorul va livra cumpărătorului un mesaj electronic cu informații despre oferta unui nou preț de achiziție în valoare diferită, care este considerată propunerea vânzătorului de încheiere a noului contract de cumpărare, care trebuie confirmată în mod explicit de către cumpărător prin e-mail sau în scris pentru ca contractul de cumpărare să fie încheiat în mod valabil.

6.2.  Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție, inclusiv costurile de livrare a bunurilor sau serviciilor, în următoarele moduri:

- prin plata în numerar la ridicarea personală,

- plata cu cardul în timpul ridicării personale,

- plata la livrare,

- plata online cu cardul,

- prin transfer într-un cont bancar,

6.3.  Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție pentru bunurile sau serviciile convenite în termenul prevăzut în contractul de cumpărare, dar cel târziu la comanda bunurilor sau serviciilor, în modul specificat în prezentele Condiții Generale Comerciale și de Reclamații.

6.4.  În cazul în care cumpărătorul nu plătește vânzătorului prețul de achiziție până în momentul livrării bunurilor la locație, vânzătorul are dreptul de a refuza livrarea bunurilor către cumpărător.

 

 

7. Dobândirea dreptului de proprietate și trecerea riscului de deteriorare a bunurilor

7.1. Prin preluarea bunurilor sau finalizarea serviciului la locul convenit și achitarea sumei integrale de achiziție pentru bunuri sau servicii, dreptul de proprietate asupra bunurilor sau serviciilor este transferat cumpărătorului. Un cumpărător care nu îndeplinește definiția de consumator specificată în secțiunea § 2 subpunctul a) Actul nr. 250/2007 Col. privind protecția consumatorilor și cu privire la modificarea Legii Consiliului Național Slovac nr. 372/1990 Coll. privind infracțiunile astfel cum a fost modificată (denumită în continuare „Legea”), dobândește proprietatea asupra bunurilor numai la achitarea integrală a prețului de achiziție al bunurilor.

7.2. Riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o persoană autorizată de cumpărător preia bunurile de la vânzător sau de la reprezentantul acestuia, autorizat să livreze bunurile, sau când acesta nu face acest lucru în timp, apoi în momentul în care vânzătorul permite cumpărătorului să se ocupe de bunurile și cumpărătorul nu le preia.

 

 

8. Procedura de reclamații (răspunderea pentru defecte, garanție, reclamații)

8.1.  Dacă este vorba despre un defect al produsului sau al serviciului care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul să îl înlăture gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să înlăture defectul fără întârzieri nejustificate.

8.2.  În loc să înlăture defectul, cumpărătorul poate cere înlocuirea bunurilor dacă defectul privește doar o parte a bunurilor, înlocuirea piesei, dacă aceasta nu are ca rezultat costuri nerezonabile pentru vânzător având în vedere prețul bunurilor sau gravitatea defectului.

8.3.  În loc să înlăture defectul, vânzătorul poate oricând înlocui bunurile defecte cu unele funcționale, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului.

8.4.  Dacă este vorba despre un defect al bunurilor sau serviciului care nu poate fi înlăturat și care împiedică utilizarea corectă a bunurilor ca produs fără defecte sau ca serviciile să poată fi finalizate fără defect, cumpărătorul are dreptul de a schimba bunuri sau servicii sau are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare. Aceleași drepturi aparțin cumpărătorului dacă defectele pot fi remediate, dar dacă cumpărătorul nu poate folosi în mod corespunzător bunurile din cauza remedieri defectului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte.

8.5.  Dacă există alte defecte ireparabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă la prețul bunurilor.

8.6.  Vânzătorul a informat cumpărătorul despre drepturile sale, care decurg din aliniatul § 622 din Codul civil (punctele 8.1. până la 8.3. din aceste condiții comerciale și de reclamație) și drepturile care decurg din aliniatul § 623 din Codul civil (punctele 8.4 până la 8.5 din acești termeni și condiții comerciale și de reclamații) prin plasarea acestor termeni și condiții comerciale și de reclamații pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut ocazia să le citească înainte de expedierea comenzii.

8.7.  Vânzătorul este responsabil pentru defectele bunurilor sau serviciilor în conformitate cu reglementările aplicabile din Republica Slovacă, iar cumpărătorul este obligat să depună o reclamație la vânzător.

8.8.  Rezolvarea reclamațiilor este supusă procedurii valabile de reclamație a vânzătorului, adică articolul 8 din acești termeni și condiții comerciale și de reclamații. Cumpărătorul a fost familiarizat în mod corespunzător cu procedura de reclamație și a fost informat cu privire la condițiile și metoda de reclamație cu privire la bunuri sau servicii, inclusiv informații despre unde poate fi făcută reclamația și despre efectuarea reparațiilor în garanție în conformitate cu articolul § 18 alineatul. 1 din Legea nr. 250/2007 Z . din privind protecția consumatorilor și cu privire la modificarea Legii Consiliului Național Slovac nr. 372/1990 Coll. privind infracțiunile astfel cum a fost modificată (denumită în continuare „Legea”) la momentul înainte de încheierea contractului de cumpărare, plasând acești termeni și condiții pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului, iar cumpărătorul a avut posibilitatea să le citească înainte de a expedia comanda.

8.9.  Procedura de reclamație se aplică bunurilor sau serviciilor achiziționate de către cumpărător de la vânzător sub forma unui magazin electronic pe site-ul magazinului electronic al vânzătorului.

8.10. Cumpărătorul are dreptul să pretindă răspunderea vânzătorului în perioada de garanție pentru defectele bunurilor achiziționate de la vânzător pentru care producătorul, furnizorul sau vânzătorul este responsabil.

8.11.  În cazul în care bunurile sau serviciile prezintă defecte, cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație la vânzător în conformitate cu articolul. § 18 alineatul 2 din lege prin predarea bunurilor la sediul vânzătorului și livrarea vânzătorului expresia voinței cumpărătorului de a-și exercita dreptul conform punctelor 8.1. până la 8.5. a acestor termeni și condiții comerciale și de reclamații (denumite în continuare „Notificare de reclamație”), de exemplu, sub forma unui formular de reclamație completat, care se află pe subpagina relevantă a magazinului electronic al vânzătorului. Vânzătorul recomandă asigurarea bunurilor atunci când le trimite pentru o reclamație.Vânzătorul nu acceptă transporturi în ramburs iar cumpărătorul trebuie să precizeze, de asemenea, care dintre drepturile sale care decurg din secțiunile 622 și 633 din Codul civil le aplică.

8.12. Procedura de reclamație cu privire la bunurile care pot fi livrate vânzătorului începe din ziua în care sunt îndeplinite cumulativ toate următoarele condiții:

a) livrarea Notificării de reclamație către vânzător (formular de reclamație și protocol),

b) livrarea bunurilor reclamate de la cumpărător către vânzător sau către persoana desemnată,

c)  În cazul în care bunurile sunt deteriorate în timpul transportului (livrare prin curier) - este necesară realizarea documentației foto a acestei deteriorări.

8.13. Vânzătorul sau persoana desemnată va emite cumpărătorului o confirmare a aplicării reclamației de bunuri într-o formă adecvată aleasă de vânzător, de ex. sub forma unui e-mail sau în scris, în care este obligat să indice cu exactitate defectele reclamate ale bunurilor și informează din nou consumatorul cu privire la drepturile sale care decurg din punctul 8.1. până la 8.3. acești termeni și condiții comerciale și de reclamație (articolul § 622 din Codul civil) și drepturile care decurg din punctul 8.4. până la 8.5. aceste condiții comerciale și de reclamație (articolul § 623 din Codul civil). În cazul în care reclamația se face prin mijloace de comunicare la distanță, vânzătorul este obligat să predea imediat cumpărătorului confirmarea reclamației; dacă nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie să fie livrată fără întârzieri inutile, dar cel târziu împreună cu un document de procesare a reclamației; confirmarea aplicării reclamației nu trebuie să fie livrată dacă cumpărătorul are posibilitatea de a demonstra aplicarea reclamației într-un alt mod.

8.14. Cumpărătorul are dreptul de a decide care dintre drepturile sale, în conformitate cu articolul § 622 și articolul § 623. Se aplică din Codul civil și, în același timp, este obligat să furnizeze imediat vânzătorului informații despre decizia sa. Pe baza deciziei cumpărătorului, care dintre drepturile sale în conformitate cu articolul § 622 și articolul § 623 din Codul civil se aplică de către vânzător sau o persoană desemnată obligată să determine modalitatea de tratare a plângerii conform articolul § 2 alineatul m) din lege de îndată, în cazurile mai complexe în termen de 3 zile de la începerea procedurii de reclamație, în cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunurilor în cel mult 30 de zile de la data începerea procedurii de reclamație. După stabilirea modului de tratare a reclamației, vânzătorul sau persoana desemnată va trata imediat reclamația, în cazuri justificate reclamația putând fi tratată și ulterior. Cu toate acestea, procesarea cererii nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile din ziua în care cererea este aplicată. După expirarea termenului de procesare a reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul de a schimba bunurile cu bunuri noi.

8.15. Garanția nu se aplică defectelor despre care cumpărătorul a fost informat de vânzător la momentul încheierii contractului sau despre care, ținând cont de circumstanțele în care a fost încheiat contractul de cumpărare, acesta trebuie să le fi cunoscut.

8.16.  Vânzătorul își rezervă dreptul de a înlocui bunurile defecte cu alte bunuri noi, cu parametri tehnici aceiași sau mai buni, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului.

8.17.  Vânzătorul nu este responsabil pentru defectele produsului:

a) dacă coletul nu este complet sau dacă este un defect evident pe care cumpărătorul l-ar putea detecta prin inspectarea transportului la livrarea bunurilor și care nu a notificat reprezentantul vânzătorului fără întârzieri nejustificate în conformitate cu punctul 5.8 a acestor reclamaţii, termenii și condiții, plângerile ulterioare de acest tip vor fi acceptate numai dacă cumpărătorul dovedește că bunurile aveau deja defectele reclamate în momentul acceptării sale de către cumpărător,

b) în cazul în care cumpărătorul nu și-a exercitat dreptul cu privire la răspunderea vânzătorului pentru defectul bunurilor până la sfârșitul perioadei de garanție a bunurilor,

c) în cazul în care defectul bunurilor este deteriorarea mecanică a bunurilor cauzată de cumpărător,

d) dacă defectul bunurilor a fost cauzat de utilizarea bunurilor în condiții care nu corespund ca intensitate, umiditate, influențe chimice, naturale și mecanice mediului natural al bunurilor,

e) în cazul în care defectul bunurilor a fost cauzat de manipularea, service-ul sau neglijarea îngrijirii neprofesioniste a bunurilor,

f) în cazul în care defectul bunurilor a fost cauzat de deteriorarea bunurilor din cauza încărcării excesive sau a utilizării contrare condițiilor menționate în documentație sau principiilor generale de utilizare obișnuită a bunurilor,

g) în cazul în care defectul bunurilor a fost cauzat de deteriorarea bunurilor ca urmare a unor evenimente inevitabile și/sau imprevizibile,

h) în cazul în care defectul bunurilor a fost cauzat accidental,

i) în cazul în care defectul bunurilor a fost cauzat de intervenție neprofesionistă, deteriorare prin apă, incendiu, electricitate statică sau atmosferică sau alte cauze de forță majoră,

j) dacă defectul bunurilor a fost cauzat de o persoană neautorizată care a intervenit asupra bunurilor.

8.18. Vânzătorul este obligat să rezolve reclamația și să încheie procedura de reclamație în unul dintre următoarele moduri:

a) prin predarea bunurilor reparate,

b) prin schimbul de bunuri sau servicii,

c) prin rambursarea prețului de achiziție al bunurilor sau serviciilor,

d) prin plata unei reduceri rezonabile la prețul bunurilor,

e) printr-o solicitare scrisă a vânzătorului de a prelua prestația specificată,

f) respingerea justificată a unei cereri pentru bunuri sau servicii.

8.19. Vânzătorul este obligat să elibereze cumpărătorului un document scris despre modalitatea de determinare a procesării cererii și a procesării reclamației în termen de cel mult 30 de zile din ziua depuneri reclamației personale, prin furnizor de servicii poștale, de curierat sau de livrare. Vânzătorul va informa cumpărătorul despre rezultatul tratării reclamației imediat după încheierea procedurii de reclamație prin telefon sau e-mail și, în același timp, împreună cu bunurile, sau dovada procesării reclamației trimisă prin e-mail.

8.20.  Perioada de garanție este de 24 de luni de la data livrării bunurilor, în funcție de tipul bunurilor.

8.21.  Perioada de garanție se prelungește cu timpul în care cumpărătorul nu a putut folosi bunurile din cauza reparației în garanție.

8.22.  În cazul schimbului de bunuri cu unul nou, cumpărătorul va primi un document pe care vor fi date informații despre schimbul de bunuri, iar orice alte reclamații sunt aplicate pe baza contractului de cumpărare și a acestui document de reclamații. În cazul schimbării bunurilor cu unul nou, perioada de garanție începe din nou de la primirea bunurilor noi, dar numai pentru bunurile noi.

8.23. În ceea ce privește un defect înlăturabil, reclamația va fi procesată în funcție de decizia cumpărătorului conform punctului 8.14. a acestor reclamații și condiții comerciale în următorul mod:

a) vânzătorul va asigura înlăturarea defectului, sau

b) vânzătorul va înlocui bunurile sau serviciile defecte.

8.24.  În ceea ce privește un defect care poate fi înlăturat și cumpărătorul nu stabilește fără întârziere conform punctului 8.14. din aceste reclamații și condiții comerciale, modul în care ar trebui să fie procesată reclamația, vânzătorul va procesa reclamația prin înlăturarea defectului.

8.25.  Dacă este vorba de un defect care nu poate fi înlăturat, sau de un defect repetat de mai multe ori, sau un număr mai mare de defecte diferite care pot fi îndepărtate și care împiedică utilizarea corectă a bunurilor ca fără defecte, vânzătorul va asigura, în funcție de decizia cumpărătorului conform punctului 8.14. din aceste reclamații și condiții comerciale, o reclamație în următorul mod:

a) prin schimbul de bunuri cu alte bunuri funcționale cu aceiași parametri tehnici sau mai buni, sau

b) în cazul în care vânzătorul nu poate schimba bunul cu altul, acesta se va ocupa de reclamație prin rambursarea prețului de achiziție pentru bunuri.

8.26.   În scopuri de reclamație apariția unui defect care s-a repetat de mai mult de 2 ori este considerat a fi un defect înlăturabil care a fost repetat de mai multe ori.

8.27.  În scopuri de reclamație apariția a mai mult de trei defecte repetabile, diferite cu un număr mai mare de diverse defecte care nu se pot înlătura în același timp.

8.28.  Dreptul cumpărătorului de a reclama un defect al bunurilor este după ce acesta și-a exercitat dreptul și a solicitat vânzătorului să înlăture defectul bunului conform punctului 8.1. a acestor reclamații, termenilor și condițiilor comerciale și indiferent de rezultatul reclamației, orice reaplicare a reclamației pentru același defect unic (nu defecte de același tip) va fi respinsă.

8.29. Prevederile articolului 8 din prezenta reclamație și condiții comerciale nu se aplică în mod expres autorităților care nu îndeplinesc definiția de consumator specificată în articolul § 2 subpunctul a) din lege.

8.30.  În cazul în care consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul și-a gestionat reclamația sau dacă consideră că vânzătorul și-a încălcat drepturile, acesta are posibilitatea de a contacta vânzătorul cu o cerere de corectare. În cazul în care vânzătorul răspunde negativ la cererea de corectare sau nu răspunde acesteia în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia, consumatorul are dreptul de a prezenta o propunere pentru a începe o soluție alternativă a litigiului său conform articolului § 12. din Legea nr. 391/2015 Col. privind soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor și asupra modificărilor aduse anumitor legi. Autoritatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum cu vânzătorul TopRobot s.r.o. este Inspecția Comerțului Slovacă sau o altă autoritate juridică autorizată relevantă înregistrată în lista de autorități pentru soluționarea alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei al Republicii Slovace (lista este disponibil la http://www.mhsr.sk) ; consumatorul are dreptul de a alege la care dintre autorități enumerate de soluționare alternativă a litigiilor de consum să apeleze. Consumatorul poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor, care este disponibilă pe site-ul web http://ec.europa.eu/consumers/odr/, pentru a prezenta o propunere de soluționare alternativă a litigiului.

 

  1. Retragerea din contractul de cumpărare

 

9.1.  În cazul în care vânzătorul nu își poate îndeplini obligațiile care decurg din contractul de cumpărare din cauza epuizării stocului, indisponibilitatea bunurilor, sau dacă producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor convenit în contractul de cumpărare a întrerupt producția sau a făcut modificări atât de grave încât a făcut imposibilă îndeplinirea obligațiilor vânzătorului care decurg din contractul de cumpărare, sau din motive de forță majoră sau dacă, chiar și după depunerea tuturor eforturilor care i se pot cere în mod echitabil, acesta nu este în măsură să livreze clientului marfa în termenul perioada determinată de acești termeni și condiții sau la prețul specificat în comandă, vânzătorul este obligat să informeze imediat cumpărătorul despre acest fapt și, în același timp, este obligat să ofere cumpărătorului performanță alternativă sau posibilitatea cumpărătorului de a retragerea din contractul de cumpărare (anularea comenzii). În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare din motivele menționate la acest punct al acestor reclamații, termeni și condiții, vânzătorul este obligat să restituie cumpărătorului avansul deja plătit pentru bunurile convenite în contractul de cumpărare în termen de 14. zile de la notificarea retragerii din contract prin rambursarea în contul specificat de cumpărător .

 

9.2. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare fără a indica un motiv în conformitate cu articolul § 7 și următoarele. Actul nr. 102/2014 Col. privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță (denumită în continuare „Legea privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță”) în termen de 14 zile de la primirea bunurilor, sau de la data încheierii contractului de prestare de servicii sau a contractului pentru furnizarea de conținut electronic care nu este furnizat pe un suport fizic, dacă vânzătorul și-a îndeplinit în timp util și în mod corespunzător obligațiile de informare conform articolului § 3 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.

 

9.3. În această perioadă, cumpărătorul are dreptul să despacheteze și să testeze bunurile într-un mod similar cu cel obișnuit atunci când cumpără într-un magazin clasic „magazin fizic”, în măsura necesară pentru a determina natura, proprietățile și funcționalitatea mărfurilor.

 

9.4. Perioada de retragere din contract începe din ziua în care cumpărătorul sau o persoană desemnată de acesta, cu excepția transportatorului, preia toate părțile bunurilor comandate sau dacă

 

a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, de la data primirii ultimelor bunuri livrate,

b) livrează bunurile formate din mai multe părți sau bucăți, de la data primirii,

c) în baza contractului, bunurile sunt livrate în mod repetat în perioada specificată, de la data acceptării primelor bunuri livrate.

 

9.5.  Cumpărătorul se poate retrage din contractul de cumpărare, al cărui obiect este achiziționarea de bunuri sau prestarea unui serviciu, chiar înainte de expirarea perioadei de retragere.

 

9.6.  Cumpărătorul trebuie să facă retragerea din contract în scris într-un mod care să nu trezească îndoieli cum că contractul a fost retras, sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil sau folosind formularul care formează atașamentul nr. 1 din acești termeni și condiții comerciale și de reclamații. Termenul de retragere din contract se considera că a fost respectat dacă notificarea de retragere din contract a fost transmisă vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului conform articolului § 7 alineatul 1 din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.

 

9.7.  Retragerea din contractul de cumpărare conform punctului de trecere a acestor condiții comerciale și de reclamații trebuie să conțină informațiile solicitate în formularul de retragere din contractul de cumpărare, care formează atașamentul nr. 1 din aceste condiții comerciale și de reclamații, în special identificarea cumpărătorului, numărul și data comenzii, specificația exactă a bunurilor, modul în care vânzătorul trebuie să returneze plata deja primită, în special numărul de cont și /sau adresa poștală a cumpărătorului.

 

9.8.  În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, orice contract adițional legat de contractul de cumpărare din care cumpărătorul s-a retras este de asemenea anulat de la început. Nu este posibilă solicitarea de la cumpărător a unor costuri sau alte plăți în legătură cu anularea contractului suplimentar, cu excepția plății costurilor și a plăților specificate în articolul § 9 alineatul 3, articolul § 10 alineatul 3 și 5 din Legea privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță și prețurile serviciilor, dacă obiectul contractului este furnizarea unui serviciu care a fost prestat în totalitate.

 

9.9.  Cumpărătorul este obligat să returneze bunurile înapoi la adresa sediului operatorului sau să le predea vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să primească bunurile fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data retragerii din contractul de cumpărare. Acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a sugerat să ridice bunurile personal sau printr-o persoană autorizată de acesta. Termenul conform primei propoziții din acest punct  din prezentele condiții comerciale și reclamații se consideră a fi respectat dacă bunurile au fost predate spre transportul cel târziu în ultima zi a termenului limită.

 

9.10. Cumpărătorul este obligat să livreze bunurile complete vânzătorului inclusiv documentația completă, nedeteriorate, de preferință în ambalajul original și nefolosite.
  

 

9.11.   Se recomanda asigurarea bunurilor. Vânzătorul nu acceptă ramburs la livrare. Vânzătorul este obligat, fără întârzieri nejustificate, în cel mult 14 zile de la data primirii notificării de retragere din contract, să restituie cumpărătorului toată suma primită de la acesta în baza contractului de cumpărare sau în legătură cu acesta, inclusiv costurile de transport, livrare și poștă și alte costuri și taxe. Vânzătorul nu este obligat să returneze suma cumpărătorului conform acestui punct al acestor termeni și condiții comerciale și plângeri înainte ca bunurile să îi fie livrate sau până când cumpărătorul dovedește că bunurile au fost trimise înapoi vânzătorului, cu excepția cazului în care vânzătorul sugerează să ridice bunurile personal sau printr-o persoană autorizată de acesta.

9.12.   Cumpărătorul suportă costurile de returnare a bunurilor către vânzător sau persoanei autorizate de vânzător să preia bunurile. Acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a fost de acord să le suporte el însuși sau dacă nu și-a îndeplinit obligația conform articolului § 3 alineatul 1 subpunctul i) din Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.

 

9.13.  Cumpărătorul este responsabil doar pentru reducerea valorii bunurilor, care a survenit ca urmare a unei astfel de manipulări a bunurilor, care depășește domeniul de aplicare al manipulării necesare pentru a determina proprietățile și funcționalitatea bunurilor. Consumatorul nu este responsabil pentru o scădere a valorii bunurilor dacă vânzătorul nu și-a îndeplinit obligația de informare cu privire la dreptul consumatorului de a se retrage din contract conform articolului § 3 alineatului 1 subpunctul h) Legea privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.

 

9.14.  Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului prețul de cumpărare al bunurilor în același mod în care cumpărătorul l-a folosit pentru plata sa, cu excepția cazului în care este de acord cu cumpărătorul asupra unei alte metode de returnare a plăților fără a fi percepute comisioane suplimentare cumpărătorului în acest sens.

 

9.15.  În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract și livrează vânzătorului bunuri care sunt folosite, deteriorate sau incomplete, cumpărătorul se obligă să plătească vânzătorului:

 

a) valoarea cu care s-a redus valoarea bunurilor în conformitate cu articolul § 457 din Codul civil în cuantumul efectiv

b) costurile suportate de vânzător în legătură cu repararea bunurilor și readucerea acestora la starea inițială, calculate conform listei de prețuri pentru serviciul postgaranție al bunurilor. Cumpărătorul este obligat în ceea ce privește acest punct de reclamații și a condițiilor comerciale să plătească vânzătorului despăgubiri în cuantumul diferenței dintre prețul de cumpărare al bunurilor și valoarea bunurilor la momentul retragerii din contractul de cumpărare.

 

9.16.  În conformitate cu articolul § 7 alineatul 6 din Legea privind protecția consumatorului în vânzarea la distanță, cumpărătorul nu se poate retrage din contract, al cărui subiect sunt:

  • vânzarea de bunuri realizate conform cerințelor speciale ale consumatorului, bunuri realizate pe măsură sau bunuri destinate în mod special unui singur consumator;
  • prestarea unui serviciu, dacă prestatia acestuia a început cu acordul expres al consumatorului şi consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că prin exprimarea acestui consimţământ îşi pierde dreptul de a se retrage din contract după prestarea integrală a serviciului, şi dacă prestarea completă a serviciului a avut loc,
  • vânzarea de bunuri care, datorită naturii lor, pot fi amestecate inseparabil cu alte bunuri după livrare,
  • vânzarea de bunuri închise în ambalaje de protecție, care nu sunt adecvate pentru returnare din motive de protecție a sănătății sau de igienă și al căror ambalaj protector a fost spart după livrare;
  • furnizarea de conținut electronic altul decât pe un suport fizic, dacă furnizarea acestuia a început cu acordul expres al consumatorului și consumatorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că prin exprimarea acestui consimțământ își pierde dreptul de retragere din contract.
  • efectuarea de reparații sau întreținere urgentă pe care consumatorul le-a solicitat în mod expres vânzătorului; acest lucru nu se aplică contractelor de servicii și contractelor al căror obiect este vânzarea de bunuri, altele decât piese de schimb necesare pentru reparații sau întreținere, dacă acestea au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la consumator și consumatorul nu a comandat aceste servicii sau bunuri în avans,
  • vânzarea de bunuri sau prestarea unui serviciu, al cărui prețul depinde de mișcările prețurilor de pe piața financiară, pe care vânzătorul nu le poate influența și care poate interveni în perioada de retragere din contract;

 

9.17.  Prevederile articolului 9 din aceste condiții comerciale și de reclamație nu se aplică în mod expres entităților care nu îndeplinesc definiția de consumator specificată la articolul § 2 subpunctul a) din lege.

 


1 0 . Dispoziții finale

 

10.1.  În cazul în care contractul de cumpărare este încheiat în formă scrisă, orice modificare a acestuia trebuie să se facă în formă scrisă.

 

10.2. Părțile contractante au convenit că comunicarea între ele se va realiza sub formă de mesaje pe adresa de e-mail.

10.3.  Dispozițiile relevante ale Codului civil, Legea, Legea nr. 22/2004  privind comerțul electronic și asupra modificărilor Legii nr. 128/2002 privind controlul de stat al pieței interne în materie de protecție a consumatorilor și cu privire la modificările unor legi modificate prin Legea nr. 284/2002  cu modificările și Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorilor în vânzarea la distanță.

 

10.4.  Aceste condiții comerciale și de reclamație devin efective față de cumpărător la încheierea contractului de cumpărare.

 

10.5.  Înainte de finalizarea comenzii, cumpărătorului i se va cere să bifeze căsuța pentru a confirma că s-a familiarizat cu acești termeni și condiții, i-a citit, a înțeles conținutul acestora și că este de acord cu aceștia în totalitate.

Valabil din data de 13.11.2020

Înapoi la cumpărături